10 лет гарантии на новое дорожное покрытие: под Винницей продолжается ремонт трассы М-12

image

Жителі села Лукашівка Літинського району другий сезон поспіль тестують нове асфальтове покриття. Вперше за багато років ремонт траси, котра перетинає населений пункт, проводиться капітально. Частину дороги замінили торік, а ділянку від 361 км і далі відновлюють зараз.

«Я вже 20 років тут їжджу, але не пам’ятаю такого ремонту, – ділиться враженнями житель села Лукашівка Сергій Гандзюк. – Раніше тільки ями латали. А зараз добре роблять.»

Автошлях М12 «Стрий-Кропивницький-Знам’янка» — частина транснаціонального транспортного коридору «GOHighway», який з'єднує чорноморські порти Одеси та Миколаєва з польським містом Гданськ на Балтійському морі. Інтенсивність руху тут досягає 13 тисяч авто на добу. Ремонт магістралі — під пильним контролем Уряду України.  Особисто перевіряв якість ремонтних робіт під Вінницею Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман. В інтерв’ю журналістам прем’єр наголосив, що задоволений тими технологічними підходами, які побачив на ділянках стратегічної траси М12.

Реконструкцію на Літинському та Немирівському напрямах транснаціонального транспортного коридору проводить спільне українсько-німецьке підприємство «Автострада». Використовує для роботи сучасну техніку європейського виробництва та екологічний метод холодного ресайклінгу. 

«Знімається старий шар асфальтобетону. Ця маса на спеціальній стаціонарній установці перемішується з в’яжучими матеріалами, додається цемент. І в такому вигляді ця суміш укладається у вигляді нижнього шару товщиною 15 см. Потім зверху ще укладається 2 шари асфальтобетону,»– каже директор СП «Автострада Анатолій Вакар.

Підприємство готує дорогу «під ключ». Це не лише заміна покриття, а й облаштування тротуарів, зупинок, газонів, встановлення елементів освітлення і бар’єрного огородження.

Якість будівельних матеріалів цілодобово відстежує власна спеціалізована лабораторія, тому регулярні перевірки «Автодору» підприємство сприймає спокійно. Циліндричні заглиблення в дорожньому покритті — знак відбору проб для проходження контролю.

«Ми відбираємо проби для фізико-механічних випробувань асфальтобетону – склад, пружність та міцність, вміст в’яжучих речовин, – каже завідувач сектору штучних споруд ДП «Дорожній контроль якості» Богдан Нестеренко.

Автодорожники запевняють: ремонтувати трасу за європейськими стандартами – в їхніх інтересах. Роблять на совість і на роки.

«Якщо в гарантійний строк відбувається руйнування асфальтобетону, відповідно, підприємство, котре здійснювало роботи, за власний рахунок усуває дефекти,» – підкреслює  Ігор Корольчук, начальник Служби автомобільних доріг у Вінницькій області.

Директор СП «Автострада» Анатолій Вакар впевнений в якості виконання ремонту, та стверджує, що термін експлуатації відремонтованих ділянок становитиме 10 років. За умови дотримання обмежень проїзду вантажівок вагою понад 24 тонни у спеку.

Отже, подорожувати на захід та схід жителям Поділля тепер стане комфортніше. А загалом масштабна реконструкція усіх автомагістралей України запланована до 2022 року.